Einde rondje Rajasthan - Reisverslag uit Jaipur, India van Dirk Verkerk - WaarBenJij.nu Einde rondje Rajasthan - Reisverslag uit Jaipur, India van Dirk Verkerk - WaarBenJij.nu

Einde rondje Rajasthan

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

17 Maart 2008 | India, Jaipur

Na ons vertrek vanuit Udaipur zijn we via Ranakpur vertrokken naar Jodhpur. In Ranakpur staat 1 van de grootste Jain tempels in India en aangezien dit op de route lag zijn we hier gestopt om even een kijkje te nemen. Deze hele tempel is gemaakt van marmer en in de tempel bevinden zich zo'n 1400 pilaren waarvan niet 1 hetzelfde is. Eerlijk gezegd heb ik het inmiddels wel zo'n beetje gehad met al die tempels en lijken ze allemaal erg veel op elkaar, deze was echter wel weer een uitzondering hierop en het bekijken zeker waard.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Jodhpur om hier te overnachten in een paleisachtig hotel midden in de stad. Boven op het complex bevond zich een terras waar je de hele stad kon overzien, s'avonds met een biertje en de ipod in was het dan ook heerlijk vertoeven (ma lag inmiddels op bed). Ivm weinig tijd hebben we het centrum niet bezocht, aangezien hier geen bezienswaardigheden waren en alleen straatkraampjes hadden we hier ook weinig moeite mee.
De dag erna hebben we nog wel het Meherangarh fort bezocht in Jaipur want deze lag op de weg naar Jaisalmer en dat was ook vandaag onze bestemming. Met een audio guide hebben we zelf onze tour door het fort verzorgd.
Na de tour hebben we een flink stuk door woestijn gereden om in Jaisalmer te komen. Op de weg reden veel militaire voertuigen en het bleek dat we zo'n 150 km van de Pakistaanse grens vandaan zaten.

Eenmaal in Jaisalmer aangekomen hebben we ons gesetteld in het hotel en zijn we s'avonds richting de duinen gegaan om een rit op een kameel bij zonsondergang te maken. Het rijden op de kameel was erg leuk, ma was echter overmoedig en moest weer hard gaan en heeft nu last van der achterwerk :) haha
De dag erna het plaatselijke paleis, centrum en de vele haveli's (statige huizen van rijke kooplui) bezocht en dit was wederom erg leuk.
Diezelfde avond stond de 12 uur durende treinrit op het programma en dit was weer een happening op zich. Wagons verdeeld in hokken met in elk 6 mensen en een trein die meer stopt dan dat ie rijdt, uiteindelijk konden de we nachturen slapend doorbrengen dus viel het gelukkig wel mee.

Vanmorgen zijn we om 6uur gearriveerd in Jaipur, waar we reeds eerder verbleven, en dit betekend het einde van ons rondje Rajasthan. Vandaag staat er niets op het programma en hebben we inmiddels wat koffie gedronken en een "echte" pizza bij de pizzahut gegeten. Dit was voor mij toch wel even een geweldig na al die dagen vegetarisch eten te hebben gegeten (al viel dat reuze mee). Straks nog een massage op het programma en dan is het al zo weer avond. Zo vliegen de dagen voorbij en is inmiddels het weer ook al aardig beter geworden want de laatste 4 dagen waren onbewolkt en de temperatuur zo'n 35 graden. Hopelijk blijft dit zo...

Rajasthan is een westelijke provincie van India en de plaastsen die we de afgelopen dagen hebben bezocht liggen verspreidt in alle hoeken van Rajasthan.
Morgenvroeg vertrekken we weer en gaan we richting het oosten door de provincie Uttar Pradesh (grenzend aan Nepal).
Gr. Dirk en Antoinette

• 17 Maart 2008 - 09:45

Van Es:

Heej bukkem. Ziet er weer netjes uit.. Goed dat je eindelijk weer lekker Pizza hebt gegeten! Zoals ik gister heb gestuurd is het voetbal afgelast! We waren om half 4 thuis van uitgaan en toen heerlijk bed in. Ik om half 9 eruit (dankzij jou sms) en om kwart over 9 naar de club. Eerst Theo en Ralph nog gebeld, maar ze waren keurig op tijd. Wij om half 10 richting Alphen aan de Maas gegaan. Daar aangekomen dacht iedereen lekker we gaan ballen. Willen we gaan omkleden komt de scheids tot het besluit Ja het is beter om niet te voetballen! Konden we dus weer naar huis toe! Toen ff bij de dames gekeken en om 11 uur zaten we alweer lekker aan de pils. In de middag bij het 1e gekeken maar dat was niet veel (0-0). De joden hebben nu nog 4 puntjes achterstand op de boertjes en woensdag moet het gebeuren!. Ajax dus 4-1 degelijk van Willem II gewonnen en Meeuwis maakte in de 93 minuut heerlijk de verdiende 1-1 tegen de boertjes! Feyenoord met 4-1 makkelijk gewonnen. Makaay is er wel een aantal weken uit met een blessure!

Voor de rest weinig gebeurt. Woensdag sms ik je door wat de joden hebben gedaan. Hoor je niets, dan zijn we er dus afgegaan! Krijg je sms dan weet je dat het goed zit en dat we hobbelen aan het gek maken zijn!

Spreek je maat.

Laterss en groeten van Chilles voor Realis!

Van Es

• 17 Maart 2008 - 18:10

Yara:

heej lekker weertje daar niet waar?
    ben blij want hier niet.
    ik hep nog nieuws van hier want:
    ik ga oefenen voor de musical (ik heb een van de 4 hoofd rollen!!)en voor school voetbal.dat is wel gein want ik ben kiep !

nou ik ga (maxe wil een hut bouwen)
    doeii en geniet er maar van

• 17 Maart 2008 - 19:33

Jacqueline:

Nou Dirk wel een reisje voor jou zeg, hippies, chillen met een ipod, aan de opium en dan nog zo'n mooie indiaase over heen laten lopen als afsluiter.
    Zonder gein, het ziet er fantastisch uit en eindelijk meer, schitterende, foto's.
    En antoinet, toch maar aan de tato! Dat is de eerste stap naar een echte, net als Hans, hahaha.
    Oh Dirk en de volgende keer graag een foto met je nieuwe pak!!!
    Geniet ervan en tot de volgende keer.
    kus Jacq

• 17 Maart 2008 - 19:35

Ton En Hennie:

De tempel die wij op jullie foto zagen lijkt veel op de tempels die wij in Maleisie bezocht hebben. Ik moet je wel gelijk geven op een gegeven moment kun je geen tempel meer zien. Zadelpijn van het kameel rijden herken ik niet,ik was zo bang om er af te vallen dat ik mijn benen om die bult heb geklemd en daardoor dagen spierpijn had. Zo te lezen is het een interessante reis met heel veel indrukken. Groetjes Hennie en Ton

• 17 Maart 2008 - 20:19

Sjoerd:

Weer een leuk verhaal! En vind die henna tattoe niet echt heel super. Slijt er wel weer van af.

Hier alles goed. En mam, heb jou een mailtje gestuurd.

gr

• 19 Maart 2008 - 09:15

Henk Murraij:

Hoi Antoinette en Dirk,

Prachtige foto's en een schat aan prachtige verhalen. Wat geweldig te lezen hoe anders dat het allemaal is als bij ons in de kieboets. Geniet ervan.
    Ik blijf jullie volgen.
    Henk Murraij

• 20 Maart 2008 - 17:39

Rene:

Hoi dirk en netje,

Mooi foto's zeg, vooral de tempel met de vele verschillende pilaren is een kunstwerk op zich. Ook dat fort lijkt me erg leuk. Was dat vroeger van de Engelsen? Konden die indiase mensen wel slapen. Ik bedoel was er geen toerist aan het bomen zagen ??!! Hoe gaat het met het eten? Verry hot curry ? Alleen al voor het eten lijkt me india geweldig. Klopt het ook dat alles zo ontzettend kleurrijk is. Als je die Bollywood films ziet (of is dat Pakistan, nou ja dat ligt vlak bij) met al die mooie fel gekleurde kleding en prachtige omgeving. hebben jullie ook al een stip op je voorhoofd laten zetten. Wat houdt dit eigelijk in ??
    Nou ik stop ermee, en ga naar het zwemmen kijken. Helaas geen vandehoogeband. Hij zegt dat hij ziek zwak en misselijk is. Maar de meiden doen het goed. Goud, zilver en wereldrecords. Oh ja Dirk, Ajax was gisteravond ook ziek, zwak en misselijk. Het werd 0-0 tegen PSV. Feijenoord heeft zich vanzelfsprekend geplaats voor de bekerfinale.
    Nou de groetjes en tot lezens.

gr. Rene

• 21 Maart 2008 - 07:27

Jospin:

ha mooie bukkem,

Ik vroeg me al af waarom we niks hoorde. Krijg ik geen mailtje dat je een bericht heb geplaatst. Zie het nu dus voor het eerst! klinkt allemaal relaxed, foto's zijn ook zeker gaaf! We zullen als je terug komt eerst eens een lekker sate'tje bij Tries gaan eten na al die groente, dat is fors afkicken jongen! Al een Maccie gezien? ajax gister 0-0 tegen psv, mat potje. veel plezier nog en de groeten aan je moeder!

• 21 Maart 2008 - 14:00

Groete Uit Schijndel:

Heej!

Wat een leuke verhalen en prachtige foto's.
    Worden er meteen jaloers op ;)
    We hopen dat jullie het een beetje naar je zin hebben daar. Het is daar zo te zien op de foto's beter weer als hier.
    Geniet er nog van!

Groetjes,
    Ad, Anita en Daisy

• 21 Maart 2008 - 15:35

Mijke&Robbert:

Hey hoorde van van es dat je ook zo'n site had! Nu ff alles aan t checke! Wat zien me die straten er toch rommelig uit joh... Voor de rest mooie foto's! Veel plezier daar nog! Hou je vanaf nu in de gaten!! Laterss

• 22 Maart 2008 - 15:04

Job En Sanne:

Past je pak maat? Zeker voor een prikkie daar? Beter. Mooie foto's allemaal zeg. Ben je al een beetje bruin geworden? Verder weet ik niks van voetbal dus laat ik het hier maar bij haha. Groeten van Sanne en Job