Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Dirk Verkerk - WaarBenJij.nu Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Dirk Verkerk - WaarBenJij.nu

Udaipur

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Dirk

13 Maart 2008 | India, Udaipur

Woensdag 12 maart zijn we vanuit Pushkar vertrokken naar Udaipur. Na een rit van ongeveer 6 uur over een afstand van 300 kilometer kwamen we hier rond het middaguur aan en hadden we een vrije middag en avond. Na het inchecken zijn we de markten op gegaan en het dorp ingelopen om te kijken wat er allemaal te zien en te doen was. Aangezien ma inmiddels al kapitalen aan zilver heeft uitgegeven vond ik dat ik ook de plaatselijke economie moest stimuleren. Via via kwamen we terecht bij een kleermaker en hier heb ik een pak van echt wol aan laten meten, de kleur van de stof, de voering, aantal knopen en het model kon je zelf helemaal uitkiezen. Alle maten werden opgenomen dus als het goed is zit het als gegoten, vanavond kan ik het pak ophalen en ik ben erg benieuwd.

Vandaag zijn we vroeg vertrokken om met een gids een tuin, tempel en The City Palace te bezoeken. Dit was erg leuk en we hadden een gids die goed engels sprak dus we hebben alles goed kunnen volgen, dit was in Jaipur helaas anders. Wel had onze gids volgens mij een pan eten opstaan ofzo want hij vloog in rap tempo door alle bezienswaardigheden.

Nadat de gids vertrokken was zijn we zelf weer de hort op gegaan en heeft ma een henna-tatoe op haar voet laten zetten. Vervolgens hebben we een boottochtje op het aangelegen meer gemaakt en ga ik dadelijk naar de kleermaker om te zien wat ie ervan gemaakt heeft.

Het gaat ons dus goed af en ik begin al aardig te wennen aan het eten, gisteren zelfs heerlijk gegeten en dat zonder vlees! Wat betreft het weer is het hier bewolkt met af en toe een regenbuitje en af en toe weer een warme zon tussen de wolken door, goed te doen dus. Morgenvroeg vertrekken we weer en gaan we naar Jodhpur, bericht volgt weer zsm...
Gr. Dirk

  • 13 Maart 2008 - 15:36

    Sjoerd:

    Hoi!

    Er kunnen meer foto's worden geplaatst, 100 om precies te zijn.
    Maak maar een foto van je pak en mama's henna-tatoe. Ik ben wel benieuwd hoe die er uit ziet.

    Verder niet veel te melden.

    gr

  • 13 Maart 2008 - 17:51

    Vader En Zoon:

    we redde ons prima hier. Pa is boerekool ant koke en k ga miss wel de afwas doen.

  • 13 Maart 2008 - 17:59

    Rijk En Koen:

    owja wel wat meer foto's make hoor, wij zijn meer van de plaatjes dan tekst.

  • 14 Maart 2008 - 17:08

    Job:

    Ey..! Ziet er goed uit, die foto's. Heb je al vlees gegeten Dirk? Veel plezier verder! Groeten

  • 14 Maart 2008 - 21:47

    Jacq:

    Ik zwijmel helemaal weg. En dat bij die enkele foto. Als je die 100 fot0's erop gaat zetten kom ik hier helemaal niet meer achter die computer uit.
    Hoe is het volk daar. Veel last van bedelaars? En al een lijkverbrandings ritueel gezien?
    Het weer hier is echt niet om voor terug te komen dus geniet er maar lekker van.
    Hé Dirk past die olifant in je koffer? Vinden de kids wel leuk.
    Kus jacq

  • 14 Maart 2008 - 22:26

    Van Es:

    heej bukkem

    Eindelijk de site gevonden. :D:DHeb me gelijk aangemeld zodat ik elke x een bericht krijg als er weer wat nieuws opstaan. PSV is door in de Uefa-cup en speelt nu de kwartfinale tegen Fiorentina. Vet veel geluk gehad en door penalty's door... Hobbelen leeft nu nog op een wolk!.. Ajax speelt nu woensdag tegen de boertjes. Dus hopelijk winnen we en kunnen we hobbelen gek maken. Wij dus zoals je al weet met 0-1 gewonnen tegen Nijmegese Boys.. wat een tuig die gasten. was echt weer wat voor jou geweest korsje. Was weer roeien en snoeien. Dio eindelijk een x verloren dus we hebben nu alle 3 een gelijk aantal verliespunten. Zondag tegen de tegenstander die Dio heeft klop gegeven dus we moeten er weer staan. De joden spelen tegen willem II en de boertjes moeten uit naar Roda. Zal zondag de uitslagen weer door smsen.. ziet er goed uit die foto's korsje.. Groeten aan je ma en veel plezier...

    zondag weer meer nieuws..

    Laterss van Es

  • 15 Maart 2008 - 09:14

    Robert:

    Bukkem, ziet er goed uit allemaal daar. Jammer dat er geen vlees is haha. En al een MAC gezien? de mac india ofzo...

    Nou veel plezier nog!

    Gr, Robert en Els

  • 15 Maart 2008 - 20:13

    Gijs En Anja:

    Hey Antoinette
    We hebben jullie gevonden!
    Zo te lezen genieten jullie er goed van.
    Leuk om jullie via deze site te volgen.
    Laat die tattoe maar eens zien!
    En Dirk natuurlijk ook , strak in het pak!

    Hier in de Betuwe alles goed, weer hard geklust

    Rijk en Koen zijn al aardige huismannen aan ,t worden, denk ik.

    Groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2008

Nepal

24 Maart 2008

varanasi

23 Maart 2008

Uttar Pradesh

17 Maart 2008

Einde rondje Rajasthan

13 Maart 2008

Udaipur
Dirk

Actief sinds 05 Maart 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 5880

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: