De eerste dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van Dirk Verkerk - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit New Delhi, India van Dirk Verkerk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Dirk

11 Maart 2008 | India, New Delhi

De eerste 3 dagen heb we zo'n beetje overleefd en we hebben gemerkt dat India een land is wat behoorlijk met de deur in huis valt. Langzamerhand beginnen we ons een beetje aan te passen aan de gebruiken hier en dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

Het verkeer hier is een complete chaos, een tv marathon Wegmisbruikers kijken stelt helemaal niets meer voor als je weet hoe het er hier aan toe gaat. Verlichting, knipperlichten, spiegels en andere middelen om je veilig door het verkeer te bewegen zijn hier totaal overbodig, als je toeter het maar doet! In het begin is het best grappig dat je tussen de koeien, olifanten, kamelen en fietsen in de file staat maar als je eenmaal 300 kilometer moet afleggen wordt het een heel ander verhaal. Aan alle kanten vliegt het verkeer je voorbij en rijdt je eigen chauffeur ook nog eens als een onnozele, de beste oplossing is dan ook je gordel om te doen en een tukkie te doen.

Daarnaast worden we hier gezien als 2 lopende zakken geld, op straat wordt je continu aangesproken om gebruik te maken van taxi's, winkels in te gaan en vragen bedelaars je om geld. Dit is ook erg wennen en geeft je een erg onaangenaam gevoel, inmiddels hebben we ons aardig hier tegen kunnen wapenen en negeren we deze mensen nu zonder problemen.

Na onze aankomst op het vliegveld in Delhi hebben we daar overnacht en zijn we de dag erna naar Jaipur vertrokken. Deze stad heeft als grootste bezienswaardigheden het Amber Fort en The City Palace, op dag 3 hebben we deze met een gids bezocht. Amber Fort is een van de vele forten die als vesting om Jaipur heen gebouwd is en diende tevens als residentie van de koning. We wilden graag per olifant de berg op maar er was een lange rij dus dat is helaas niet door gegaan, hopelijk krijgen we nog een herkansing. The City Palace was ook erg leuk om te zien, dit is de residentie van de koning in het centrum. Naast deze 2 bezienswaardigheden moet je het voornamelijk doen met de stad zelf waar zich vanalles en nog wat afspeeld.

Vandaag zijn we vertrokken naar Pushkar en hier zijn we rond 14.00 uur aangekomen. Dit plaatsje ligt aan een meertje en het stikt hier van de westerse hippies. Aangezien we hier morgen alweer vertrekken en er niets op het programma staat zijn we zelf op pad gegaan en hebben we de markt, een kleine tempel en wat rituelen aan het water bekeken. Nu zit ik in een internetcafe dit verslag te typen en van de gemaakte foto's heb ik er nu een aantal op internet gezet.

Het gaat ons dus goed af en ik probeer snel weer wat nieuws op de site te zetten.
gr. Dirk

• 11 Maart 2008 - 12:16

Henk Murraij:

Hoi Antoinette en Dirk,

Wat ontzettend leuk om jullie te kunnen volgen. Heerlijke verhalen. Ja, lopende zakken geld geniet ervan en ik volg jullie.

Heel veel plezier en genietse

Henk

• 11 Maart 2008 - 16:35

Het klinkt goed daar! En ik maar hard werken hier. Leuk om het verhaal te lezen en de foto's te zien.
    Maar de volgende keer ga ik mee!

gr

• 11 Maart 2008 - 16:47

Yara En De Familie:

heej daar hoe is het, lekker warm ?
    nou, hier niet echt hier regenen we weg.
    maar voor de rest is het wel goed.
    hebben jullie nog nieuws?
    wij niet alleen papa is weer begonnen met werken en dat viel hem wel even flink tegen.
    hee dirk er zaten heel veel hippies zat er geen leuke voor jou bij?relax man take it easy!

groetjes de family

• 11 Maart 2008 - 16:48

Yara :

en nog veel plezier en maak er een leuke bijna 2maanden van!!!

• 11 Maart 2008 - 18:54

Henk Den Boer :

knappe meid op die foto

geef je maar over aan alle indrukken en neem een stukje olifant,wij gaan nu naar de verjaardag van Mark

groeten Henk /Wilma

Verslag uit: India, New Delhi